کارگزاران استان زنجان

 
 
نام شرکتکد نمایندگینامنوع فعالیتآدرستلفن مستقیم
تلاشگران سبز ابهر2407هوتن حاجی قربانیصدور بیمه نامهابهر - خیابان سی متری - پایین تر از میدان معلم- نبش کوچه شهید حسینی02435276117
امید کشاورز2404مینا رستمیصدور بیمه نامهزنجان- چهار راه امیر کبیر- ساختمان امیر کبیر- طبقه چهارم- واحد 40102433332956
کارگزاران ارزیابان فرازمهر2405بهزاد پناهلوصدور بیمه نامهخرمدره- خیابان طالقانی- روبه روی مسجد سیدالشهدا - طبقه اول02435520841
بصير كشت آتيه خدابنده2406ابراهیم افشاریصدور بیمه نامهخدابنده- خیابان امام- خیابان شهید رجایی شرقی- پلاک 9502434229532
سبزینه گستر مهر زنجان2402سعید خسرویصدور بیمه نامهزنجان- خیابان شهداء - جنب آژانس مهدیه- ساختمان کوروش- طبقه سوم0243353499


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 246
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 13 شهريور 1398 | 16:04 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |

پیشینه بيمه کشاورزي ایران

 

به منظور حمایت از کشاورزان و دامدارانی که محصولاتشان بر اثر حوادث قهری و طبیعی دچار خسارت می شد و  برای کمک به ادامه فعالیت تولیدی آنان، شورای انقلاب اسلامی در تاریخ هشتم بهمن ماه سال 1358، مصوب نمود صندوق ویژه ای به نام "صندوق کمک به خسارت دیدگان محصولات کشاورزی و دامی" در بانک کشاورزی تشکیل شود. بر اساس تبصره پنج مصوبه شورای انقلاب، وزارت کشاورزی مکلف شد ظرف مدت پنج سال از تصویب این قانون، مطالعات و اقدامات لازم را در مورد اجرای مقررات بیمه محصولات کشاورزی انجام داده و لایحه آن را تهیه نماید.

همزمان با آغاز این فعالیت کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت کشاورزی، وزارت برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت بازرگانی، بیمه مرکزی ایران و بانک کشاورزی مأمور انجام مطالعات و تدوین لایحه قانونی و تهیه اساسنامه صندوق بیمه محصولات کشاورزی شدند. این کمیته با استفاده از مطالعات انجام یافته در داخل کشور و با بررسی و تحقیق درباره بیمه محصولات کشاورزی در سایر کشورها، لایحه مربوط به تأسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تدوین و از سوی وزارت کشاورزی برای تصویب به هیئت دولت و متعاقب آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم نمود.

لایحه مذکور در تاریخ اول خردادماه سال 1362 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و جهت اجرا به دولت ابلاغ گردید. بدین ترتیب صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بانک کشاورزی تشکیل شد. اساسنامه صندوق بیمه محصولات کشاورزی پس از تدوین نهائی در مورخ 5 خرداد سال 63 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و جهت اجرا به دولت ابلاغ شد. بر اساس تبصره 7 قانون تأسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی به تدریج که صندوق بیمه محصولات کشاورزی آمادگی لازم را برای انجام وظایف خود بر اساس این لایحه در هر منطقه و برای هر محصول اعلام می کرد، صندوق کمک به تولیدکنندگان خسارت دیده محصولات کشاورزی و دامی به فعالیت خود در آن منطقه و برای آن محصول خاتمه و منابع و امکانات مربوط را به صندوق بیمه منتقل نمود.

در سال 1387 با تصویب "قانون اصلاح قانون بیمه کشاورزی" علاوه بر محصولات کشاورزی، بیمه سایر عوامل مؤثر در تولید بخش کشاورزی شامل: اشجار، ابنیه، تأسیسات، مستحدثات، قنوات، چاههای آب کشاورزی، تأسیسات آبیاری، فعالیت ها و کلیه خدمات کشاورزی و عوامل تولید (ماشین آلات، ابزار و ادوات کشاورزی) در قبال حوادث بیمه پذیر به مأموریت های صندوق بیمه افزوده شد. به این ترتیب نام "صندوق بیمه محصولات کشاورزی" به "صندوق بیمه کشاورزی" تغییر یافت.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 229
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 13 شهريور 1398 | 16:02 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |

بیمه اجباری فراگیر دام وارد فاز اجرایی شد

 

بیمه اجباری فراگیر دام وارد فاز اجرایی شد

در راستای توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی و با هدف ارتقای شاخص ضریب نفوذ بیمه، حمایت از سرمایه و تولیدات دامی کشور، صندوق بیمه کشاورزی میزبان مدیران عامل اتحادیه های دامداران سراسر کشور بود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی نشست مشترک معاونین خدمات بیمه ای  و مدیران عامل اتحادیه های دامداران کشور با موضوع طرح بیمه اجباری دام، دوازدهمین روز از شهریور 98 و در آستانه استقبال از سال زراعی 99- 98، در محل سرای گفتگوی ستاد صندوق بیمه کشاورزی با حضور مدیران عامل اتحادیه های دامداران استان ها، مدیران ستادی و استانی نظام بیمه کشاورزی در قالب الگوی جهانی مشارکت بخش دولتی و نهادهای اقتصادی غیر دولتی برگزار شد.

در این نشست که در آستانه اجرای طرح بیمه اجباری دام برگرفته از حکم قانونی بند ث ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کشور، ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی برگزار گردید، شیوه اجرا و جزئیات این طرح ملّی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گردهمایی، دکتر حسن نژاد قائم مقام و نیز مهندس سعیدی و دکتر ابراهیمی پاک، اعضاء هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی به تفصیل سخن گفتند و مهندس سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور نیز موارد اجرایی را با همراهی مدیران عامل اتحادیه های استانی به بحث گذاشتند.

بدون شک توفیق این طرح بزرگ در ابعاد ملّی وابسته به پذیرش و همراهی عموم مردم، دامداران و تشکل های تولیدی و دستگاه های دولتی ذیربط می باشد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 264
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 13 شهريور 1398 | 16:01 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |

آئین زیارت عاشورا در صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد

 

هم زمان با دهه محرم سال 1441 هجری قمری

آئین زیارت عاشورا در صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد

 

«کُل یَوم عاشورا کل ارضٍ کَربلا»

واقعه عاشورای سال 61 هجری، نه حادثه ای تاریخی و ساکن، بلکه الگویی حیات آفرین و رویدادی زنده، جاری و ساری در همه زمان ها و مکان هاست.

به دلیل انحراف جامعه اسلامی از سنت و سیره‏ نبوی، در دوره حاکمیت یزید، امام حسین علیه ‏السلام تلاش اصلی و محوری خود را بازگرداندن جامعه به سنت و سیره‏ نبوی معرفی می‏ نمایند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی به مناسبت فرارسیدن ایام عاشورای حسینی و با هدف پاسداشت شعائر مذهبی و پیروزی قیام خون علیه شمشیر و تزویر، مطابق رسم سنوات پیشین قرائت زیارت عاشورا و آئین مرثیه سرایی شهادت سرور و سالار شهیدان به مصداق آیه شریفه:

«وَ مَن یُعَظِّم شَعائِرَ فَانَّها مِن تَقوَی القُلُوب»

با حضور عموم کارکنان و مدیریت صندوق بیمه در محل نمازخانه ستاد صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 235
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 13 شهريور 1398 | 15:55 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |

به اطلاع کشاورزان محترم می رساند بیمه گری محصول کلزای آبی و دیم در سال زراعی 99-98 شروع گردیده . لذا زارعین محترم می توانند با مراجعه به هریک از دفاتر نمایندگی در شهرستان نسبت به بیمه نمودن زراعت خود اقدام نمایند . با تشکر



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 246
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 13 شهريور 1398 | 15:49 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |

در سالهای گذشته ،تعدادی از افراد به عنوان منبع درآمد و یا ابزاری برای مدیریت پسماندهای زباله ای ارگانیک شروع به پرورش کرم خاکی نموده اند ،بعضی ها نیز با باور کردن ادعاهای غیر معقول عده ای افراد سودجو در مورد وجود پتانسیل های وسیع فروش کرم مانند واحدهای بزرگ انهدام و بازیافت زباله و مصارف کشاورزی و نیز به عنوان منبع غنی پروتئینی در غذای حیوانات وارد این عرصه شده اند .

صرف نظر از این ادعاها ،در حال حاضر در کشورهای مستعد توریسم و جاذب گردشگر با جاذبه های طبیعی بیشترین تجارت کرم خاکی به عنوان طعمه برای ورزش ماهیگیری از آبهای تازه می باشد .

گرچه بازارهای دیگر نیز برای فروش کرم خاکی موجود است اما رقابت بسیار شدیدی برای فروش وجود دارد . در حال حاضر تحقیق و جستجو بر روی کاربردهای دیگر کرم در سرتاسر جهان در جریان است ،اما گشودن بازارهای جدید برای کرم خاکی و کود حاصل از آن ( Casting ) آهسته و نامعلوم خواهد بود ،بنابراین علاقه مندی برای ورود به فعالیت پرورش و تجارت کرم خاکی باید با تحقیق دقیق بر روی پتانسیل های محلی فروش و سایر بازارهای مصرف مطمئن صورت گیرد . از طرف دیگر باید به این نکته توجه شود که پرورش دهندگان بزرگ کرم خاکی از طریق فروش کرم خاکی ،ورمی کمپوست ،دریافت هزینه های انهدام مواد ارگانیکی از شرکت های جمع آوری و دفن زباله و حمل آن به مراکز پرورش کرم جهت تغذیه و بازیافت مواد ارگانیک درآمد کسب می کنند که در مورد کشور ما ایران باید به نکات فوق توجه بیشتری نمود و اینکه آیا امکان چنین منابع درآمدی وجود دارد یا نه ؟ بویژه اگر هدف از شروع پرورش کرم ایجاد یک شغل تمام وقت و دائمی باشد .

برای ورود به مبحث پرورش ،ابتدا باید کلیاتی را مورد بحث قرار دهیم که برای درک بهتر مطالب مفید به نظر میرسند .

 

◄ تولید ورمی کمپوست ( Vermicomposting ) : فرآیندی است که در آن پسماندها و زباله های ارگانیک به مدفوع کرمی ( Verm Casting ) که یکی از بهترین مواد ارگانیک بارور کننده خاک می باشد تبدیل می گردد ،با این تفاوت که در این فرآیند به جای ایجاد شرایط مناسب جهت پرورش و تکثیر کرم خاکی ،تمرکز بر روی عمل آوری زباله ها و مواد زائد ارگانیک و تبدیل آن به ورمی کمپوست می باشد ،بنابراین در این پروسه نرخ رشد کرم از نظر اندازه و تولید مثل آن نسبت به سیستم های پرورش و تکثیر کرم یا به عبارت دیگر ورمی کالچر (  Vermiculture) کمتر

 

می باشد و با توجه به اینکه موسسات بزرگ تولید ورمی کمپوست اصلی ترین درآمد خود را از طریق دریافت هزینه انهدام زباله ها بدست می آورند ،تکثیر و فروش کرم برای آنان در درجه چندم اهمیت می باشد .

 

◄پرورش کرم خاکی ( Vermiculture ) : پروسه ای است که در آن هدف و تمرکز ،ایجاد شرایط مطلوب برای رشد و تولید مثل و سلامت کرم است و یا به عبارت دیگر هدف تکثیر کرم می باشد . پرورش دهندگان کرم معمولاً مواد اولیه خریداری کرده و به محل پرورش حمل میکنند و یا اینکه با پرداخت هزینه ،آن را در محل کارگاه تحویل می گیرند و برخی نیز با پرداخت هزینه آماده سازی مواد ( Precomposting ) و حمل آن به فارم اقدام به پرورش می کنند .

آنچه که در کلیه موارد فوق مشترک می باشد پرداخت هزینه جهت بدست آوردن مواد اولیه مناسب جهت تکثیر و پرورش کرم می باشد . این پرورش دهندگان از طریق فروش کرم و گاهی از طریق فروش ورمی کست درآمد کسب می کنند . به علاوه گاهی نیز پرورش دهندگان از طریق تولیدات وابسته نظیر فروش کارتن حمل کرم ،مخازن پرورش کرم ،لوازم برداشت ،کتاب و فیلم های آموزشی ویدئویی درآمد بدست می آورند .

 

◄ پتانسیل های فروش کرم خاکی و ورمی کمپوست و ورمی کست  :

 

چندین گزینه برای فروش کرم خاکی در دسترس تولیدکنندگان می باشد . ورمی کمپوسترهای خانگی ،تولید کنندگان کوچک ورمی کمپوست ،کشاورزان ، هچری های ماهی ، فروشگاه های ماهیان زینتی ،فروشگاه های حیوانات خانگی ،باغ وحش ها ،پرورش دهندگان تفریحی پرندگان ،پرورش دهندگان مرغ های ارگانیک که کرم خاکی را به عنوان منبع غذایی حیوانات خریداری می کنند .

انجام تبلیغات در روزنامه های محلی ،مجلات تخصصی و اینترنت می تواند جهت فروش کرم مفید واقع شود .

 

دیگر بازارهای فروش کرم خاکی عبارتند از :

 

  • تاسیسات و کارگاه های تولید ورمی کمپوست در مقیاس بزرگ
  • پرورش دهندگان کرم که برای اولین بار می خواهند وارد این تجارت و فعالیت شوند

 

 

  • موسسات و شرکت هایی که جهت بازیافت پسماند های غذا و دیگر مواد ارگانیک از کرم خاکی استفاده می کنند نظیر زندان ها ،بیمارستان ها ،مدارس ،دانشکده ها و دانشگاه ها ،رستوران ها و مغازه های خواروبار فروشی و ساختمان های اداری ( که در حال حاضر در ایران متداول نمی باشد )
  • کشاورزان و دامدارانی که مایل به تولید ورمی کمپوست از مدفوع حیوانات خود دارند ( شامل دامداران ،مرغداران ،پرورش دهندگان خرگوش و اسب )
  • صنایع با ضایعات ارگانیکی مناسب جهت تغذیه کرم خاکی ،نظیر کاغذسازی ،کارتن سازی، آبجو سازی ،ژنراتورهای بیوگاز ،عمل وری مواد غذایی ،کنسروسازی و آسیاب پنبه و غیره

 

تعدادی از پرورش دهندگان کرم خاکی روی فروش ورمی کمپوست به جای فروش کرم تمرکز می کنند .

ورمی کمپوست مخلوطی از مدفوع کرم و مواد ارگانیک تجزیه شده می باشد که در یک مخزن جا داده شده است .

ترکیبات مغذی ورمی کمپوست به نوع مواد اولیه بستر و مواد مصرفی توسط کرم وابسته است . مطالعات نشان داده است که ورمی کمپوست رشد گیاهان را افزایش میدهد و به درمان بیماریهای ناشی از کمبود مواد مغذی در گیاه کمک می کند ،فعالیت میکروبی خاک را توسعه می دهد و همچنین میزان توان حفظ و نگهداری آب و هوادهی و میزان تخلخل و نفوذپذیری خاک را بهبود می بخشد ولی به دلیل قیمت بالای ورمی کمپوست در مقایسه با کودهای شیمیایی و تجاری دیگر ،استفاده از آن به عنوان تامین کننده نیازهای خاک و یا به عنوان افزایش دهنده رشد گیاه توسط کشاورزانی که در مقیاس های بزرگ و تجاری کشت و کار می کنند عمومیت نیافته است ،با این وجود استفاده از ورمی کمپوست توسط باغداران و کشاورزانی که به تولید محصولات ارگانیک ( فاقد هرگونه مواد شیمیایی ) می اندیشند در حال افزایش است و بصورت تجاری به عنوان تامین کننده نیازهای خاک به خزانه دارها و بعنوان محیط کشت گیاهی برای پرورش دهندگان گل های زینتی فروخته می شود .

تحقیقات ثابت کرده است که مزیت های موجود در ورمی کمپوست به گسترش بازارهای فروش آن کمک به سزایی می کند ،بنابراین تولید محصول با کیفیت بالا می تواند راهگشای توسعه بازارهای موجود باشد .

ورمی کمپوست ممکن است در مقادیر و اندازه های مختلف بسته بندی  فروخته شود و یا به صورت ترکیبی از خاک و مقادیر ورمی کمپوست بسته بندی گردد .

 

درحال حاضر بازارهای فروش ورمی کمپوست شامل مراکز توسعه خانگی فضای سبز ،خزانه های گیاهی ،سازندگان چشم اندازهای سبز و مناظر گیاهی ،گلخانه ها ،فروشگاه های تامین کننده لوازم باغبانی ،زنجیره های خواروبار فروشی ،گلفروشی ها می باشند که جمعیت های علاقه مند به گل و گیاه و فضای سبز هستند .

تولید نسبتاًجدیدی که به تازگی به بازار ارائه شده است ،تی کمپوست ( Teacompost )یا چای ورمی کمپوست است که به صورت مایع می باشد . چای ورمی کمپوست حاوی مواد ارگانیکی ،میکروارگانیسم ها و مواد مغذی استخراج شده از ورمی کمپوست می باشد که بر خلاف ورمی کمپوست و کمپوست می تواند بطور مستقیم بر روی شاخ و برگ درختان استفاده شود و به طور انتشاری بیماریهای ناشی از کمبودها را در گیاه بهبود بخشد . تی کنمپوست همچنین به عنوان یک ماده مکمل میان دو وعده استفاده از ورمی کمپوست جهت افزایش فعالیت بیولوژیکی گیاه به کار می رود .

تی کمپوست مایعی که بصورت شیرابه از ته مخازن پرورش بیرون می آید نیست بلکه مایعات اضافی حاصل از فعالیت کرم ها و میکروارگانسیم های درون مواد ارگانیک هضم شده و تجزیه شده بستر می باشد که از کف و یا بستر های پرورش به بیرون نشت می کند و یا استخراج می شود . مواد استخراج شده از مواد هضم نشده ممکن است حاوی پاتوژن ها و مواد شیمیایی سمی باشد که برای گیاهان و انسان مضر باشند ،بنابراین اطمینان از سلامت آن قبل از مصرف ضروری است .

لازم به ذکر است که قبل از تلاش برای تولید چای ورمی کمپوست ،در مورد چگونگی تولید آن بطور کامل تحقیق نمایید و بررسی کنید که از چه تجهیزاتی استفاده می شود و با مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر ،دانش خود را در این زمینه افزایش دهید و با افراد و مراکزی که آن را تولید می کنند ملاقات و بازدید داشته باشید .

اطلاعات در مورد تی کمپوست را می توانید از طریق موتورهای جستجوگر اینترنت و موسسات وابسته به صنایع فوق به دست آورید . آدرس اینترنتی www.composttea.org می تواند در این زمینه مفید باشد .



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 237
برچسب ها :

تاريخ : چهارشنبه 13 شهريور 1398 | 15:47 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |
وضعیت کشت باغات 
       
تناژ در هکتار ( تن )تعداد اصله در هکتارفاصله کاشتنوع محصولردیف
بالای 3513303 ˣ 2/5باغات جدید الاحداثانگور1
168003/5 ˣ 3/5باغات سنتی
152776 ˣ 6زردآلو2
52007 ˣ 7زیتون3
203336 ˣ 5با پایه بذریسیب4
4015003 ˣ 2با پایه مالینگ 106mm و 111mm 
6030002 ˣ 1/5با پایه مالینگ 9mm و 24mm 
410010 ˣ 10باغات جدید الاحداثگردو5
61568 ˣ 8باغات مکانیزه
154005 ˣ 5انار6
33306 ˣ 5بادام7


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 212
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1398 | 16:24 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 211
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1398 | 16:19 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |

منشور اخلاقی

نمایندگی بیمه محصولات کشاورزی تلاشگران سبز ابهر

کارگزاران  نمایندگی بیمه محصولات کشاورزی تلاشگران سبز ابهر هم پیمان می شوند تا ارزش ها و تعهدات ذیل را سرلوحه اخلاق حرفه ای خویش قرار دهند .

وظایف و تعهدات اخلاقی کارکنان در قبال نمایندگی و مخاطبان

1. به کارگیری تمامی توان و نیرو در جلب رضایت و خشنودی خداوند با ارائه هرچه بهتر و بیشتر خدمات به کشاورزان

2. مشارکت و مسئولیت پذیری در امور و به کارگیری حداکثر سعی و توان خویش در راستای تحقق اهداف  نمایندگی

3. گشاده رویی ، خلق نیکو ، اطلاع رسانی دقیق ، جامع و شفاف در تعامل با ارباب رجوع

4. به کارگیری نهایت ادب و نزاکت ، دقت ، سرعت ، عدالت و انصاف در انجام وظایف محوله در راستای حفظ تکریم ارباب رجوع

5. مهرورزی ، رازداری ، برخورد صمیمانه ،نقدپذیرانه و احترام آمیز کارگزاران با یکدیگر

6. رعایت نظم و انضباط و ایجاد محیطی آرام و سالم جهت انجام هرچه بهتر وظایف محوله

7. امانتداری ، استفاده صحیح از تجهیزات و امکانات اداری و پرهیز از اسراف و هرگونه اقدام غیر اداری در ساعات کاری

8. تقویت روحیه انتقاد پذیری و بهره مندی از انتقادات سازنده جهت بهبود عملکرد

9. کوشش در راستای ارتقاء مستمر دانش و تخصص

10. صبر و شکیبایی و تلاش در جهت کاهش و جلوگیری از ایجاد تنش

11. تلاش برای جایگزین کردن کار هوشمندانه و شایسته به جای کار زیاد و کم بهره



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 192
برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 12 شهريور 1398 | 14:28 | نویسنده : مهندس هوتن حاجی قربانی |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.